Telefon Aksesuarları Dükkanı Nasıl Açılır?

Dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de akıllı telefon kullanımı günden güne yaygın hale gelmektedir. Haliyle girişimcilerde bunu fırsata çevirmeye çalışmaktadır. Malum insanlar telefon aldıkları zaman ilk iş onu koruyacak bir kılıf almak oluyor. Eğer sizde böyle bir işe girmek istiyorsanız ve telefon aksesuarları satışı yaparak güzel paralar kazanmak istiyorsanız mutlaka bu işe girmeden önce de yapmanız gerekenlerle yapmamanız gerekenler olduğunu bilmeniz şart. Her işte olduğu gibi bu işte de uzun yıllar boyunca para kazanmak istiyorsanız sın çıkan yenilikleri ve yeni telefon aksesuarlarını yakından takip etmeniz gerekmektedir.Az sermaye ile çok kazanmak isteyenler ve yeni bir dükkan açma girişiminde bulunacak olanların tercih etmeleri gereken işlerden birisidir diyebiliriz.

1. Cep telefonu dükkanı açmak isteyen biri için temel şartlar nelerdir?

Telefon dükkanı açarak iş yeri sahibi olmak istiyorsanız bazı belgelere ihtiyacınız bulunmaktadır. Bunlar;

  • Telefon satışı için yetki belgesi
  • Bayilik alacaksanız, noter onaylı bayilik sözleşmesi
  • Telefon tamiri ve bakımı yapacaksanız haberleşme cihazlarının onarımı ve bakımı için ustalık belgesi
  • Yukarıda belirtilen iş birlikte yürütülecek ise (Hem tamir, bakım ve satış) tüm belgelerin birlikte hazır olması gerekmektedir.

Yukarıda belirtilen işler ayrı ayrı yapılabilmektedir. Yani bakım onarım için ustalık belgesi şartken, sadece telefon satışı için telefon satış belgesi yeterli olacaktır.

2. Telefoncu dükkanı açmak için gerekli belgeler nelerdir.

Telefon dükkanı açmak isteyenler bazı belgeleri hazırlamak zorundalar. Bizler de sizlere bu belgeleri derledik;

  • İkametgah belgesi ve nüfus cüzdanı sureti. Belgeler muhtarlık onaylı olmalıdır.
  • İki tane fotoğraf,
  • İş yerinin tapu fotokopisi,
  • Eğer iş yeri kira ise, kira sözleşmesinin aslı veta noter tastikli örneği,
  • Yapı kullanma için izin,
  • Vergi levhası,
  • Ticaret odasına veya kayıt olacağınız esnaf odasına kayıt olduğunuza dair belgenin fotokopisi,
  • Sigorta belgesi ya da bağkur belgesi, emekli iseniz emekli kimlik cüzdanının fotokopisi,
  • Çöp konteyner aldığınıza dair fatura,
  • Su kullanacaksanız kartlı su sayacı takılmalı
  • Daha önce sizin yerinizde bir iş yeri açma ruhsatı bulunuyorsa bu bulunduğunuz ilçedeki belediyeye iade edilecek,
  • Yangın önlemine ilişkin itfaiye raporu,
  • Emniyet kimlik bildirimine ilişkin belge fotokopisi,
  • Eğer bir şirket olacaksanız;ticaret sicil gazetesinin ve imza sirküleri fotokopisi
  • Sabıka kaydı alınacak. Bu kayıt bilgisi güncel olmalıdır. Ayrıca sabıka kaydınız varsa mahkeme kararı ile birlikte alınacaktır.                                  Bunlar yapılması gereken birkaç şeyden bağzılarıdır.